יום רביעי, 27 בנובמבר 2013

אומנים שישראלים אוהבים (וחידה על אריק אינשטיין ושוב ליל דיקי)

היום חל יום מותו הראשון של אריק אינשטיין, ולכן הביא שיר שאשתי הייתה אוהבת להשמיע לי כשהיינו חברים, ובסופו חידה:



החידה: על איזה שיר מבוסס השיר הנ"ל (רמז עבה בשם של השיר)

אין ספק שאריק היה מאוד אהוב, ולכן הביא היום להקות אלטרנטיביות שמשום מה אהובות מאוד בישראל.
מה שאני מתכוון זה שאם ניקח באחוזים את כמות המעריצים של האומנים הנ"ל בארץ לעומת ארצות אחרות, הכמות תיהיה לא פרופורציונלית, ובאמת שאין לי הסבר.
אני מאמין שלפחות חלק יהיו מוכרים לכם...

אמנדה פאלמר היא ללא ספק נערצת מאוד בקהילת שומעי המוסיקה האלטרנטיבית בארץ.
היא נשואה לסופר המצויין ניל גיימן, יש לה אלבומים אדירים, לא משנה איזה שיר שלה תחפשו, הוא פשוט טוב.
יש לה עדת מעריצים גדולה בארץ וחודש שעבר היא היתה בהופעה פה בישראל.
יש עוד הרבה מה לכתוב על השירים הגסים שלה, ועל התפשטויות למינהן, אבל את הדברים האלה תחפשו לבד (:

האלבום שאני מביא הוא פרויקט צד שלה נקרא Evelyn, Evelyn והוא מ 2010:
זהו אלבום הקונספט הכי טוב בעולם באחריות!
אמנדה פאלמר וג'ייסון וובלי, מגלמים 2 תאומות סיאמיות ומגוללים את הסיפור חיים שלהם בדיסק מרגש ומהמם:


הסיפור מתחיל מהלידה של התאומות בשנות ה-80, עובר על תחנות בחיים שלהם ובהסטוריה של כולנו , ונגמר ב... טוב תגלו בעצמכם.
תאטרלי ומיוחד מאוד.

עוד אחד עם עדת מעריצים גדולה בישראל, למעשה, יש מצב שיש לו ממש כת בישראל, זה סטיבן ווילסון (steven wilson).
הסולן של Porcupine tree, ויש לו להקה אם איזה ישראלי אבל לא נרחיב עליה (והמבין יבין)
אני מכיר מעט מאלבומים של Porcupine tree, הם לא הכי הטעם שלי, אבל האלבום סולו החדש שלו פשוט טוב.
כל שיר אמור להכיל איזה סיפור על טבעי או משהו, באמת שלא היה לי זמן להתעמק, הנה האלבום שתראו שאני לא משקר:



הגדול מכולם כבר שנים, שמתקבל בישראל כאילו היה אריק אינשטיין הוא ניק קייב. זה לא שהוא לא מצליח בשאר העולם, אבל אני זוכר תקופות שהוא התקבל פה ממש כזמר ישראלי:
הוא הוציא אלבום טוב השנה, הנה כמה שירים ממנו:



אבל זה לא האלבום הכי טוב שלו, יש לו אלבומים אדירים אחרים, לדוגמא:


בפוסט הראשון שאי פעם פרסמתי בבלוג הנ"ל כתבתי על ליל דיקי (lil Dicky).
הוא ב"ה ממשיך להתפרסם ולהצליח עם כל יום שעובר, ולאחר שהתייאש מלמצוא מישהו שיקח אותו תחת חסותו הוא פתח kickstarter לגיוס כספים לאלבום הבא שלו. הוא טוען שהוא לא רוצה להתמסחר אז הוא מעדיף להוציא את האלבום לבד, בינינו אני זוכר שהוא פרסם שאם מישהו יוכל לעזור לו בלמצוא מישהו שיקדם אותו הוא ישמח.
אבל הנקודה היא שהוא תוך כמה ימים השיג את הסכום הדרוש:


אהבתי את ההצעות שלו לתורמים: להתקשר לחבר\ה לשעבר לשכנע אותם לחזור אליך, לשחק נגדו טורניר NBA ב XBOX, וכו'. הנה הבקשה שלו לכסף, אפילו את זה הוא עשה מוצלח:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה