יום שבת, 16 בנובמבר 2013

רוברט פולארד

היום ילדים נדבר על רוברט פולארד (או בעברית Robert Pollard).
אני לא חושב שהייתי יכול לנהל פה בלוג שעוסק במוסיקת אינדי בעיקר אמריקאית בלי לתת פוסט אחד על הבחור.
הלהקה שהוא הקים guided by voices  כל כך הצליחה, שלמעשה יש יום חג בכמה מדינות שנקרא Guided by voices day, ואני לא צוחק!
למעשה, עכשיו שאני חושב על זה, הלהקה שלו הייתה כל כך מצליחה שלא בטוח שהיא מתאימה לבלוג (:
אבל שיהיה.
הסיבה שהתכנסנו כאן זה בגלל 2 אלבומים חדשים שיצאו עכשיו בו זמנית, של להקה אחרת שלו Circus Devils, אבל לפני שנדבר על האלבומים חדשים, קצת רקע על הבחור:
אומרים שהוא אחד הזמרים עם מספר השירים הרב ביותר על שמו, הסיבה היא בעיקר כמובן שהוא לא מפסיק להוציא חומרים, Guided by voices הוציאו אלבום אחד כל שנה שהם היו קיימים, וכל אלבום מכיל בדרך כלל יותר מ-20 שירים.הוא הוציא אלבומי סולו במקביל ללהקה, וכאשר הם היו בתקופת פירוק הוא הוציא 2-3 אלבומים בשנה (!!!) ועוד משהו מגניב, בתחילת הדרך הוא עבד כמורה בזמן שניגן בלהקה.
מה שאפיין את הלהקה בתחילת הדרך (עד 97)היה סגנון ה lo-fi, אולי אני אכתוב יום אחד פוסט על הזרם הזה שהיה כל כך אופנתי בעיקר בשנות התשעים, אבל בגדול מדובר על הקלטות באיכות נמוכה שנעשו בהרבה מקרים בבית.
טוב, אי אפשר להביא בבלוג כל כך הרבה דוגמאות, אבל הנה דוגמא לאלבום באורך 41 דקות שמכיל 28 שירים!


במהלך השנים שלהם ביחד רוברט החליף הרכבים. כמו שכתבתי ב- 97 הוא הוציא לראשונה אלבום באולפן מסודר, לצורך זה הוא החליף את ההרכב כמעט לגמרי, התוצאה אלבום באורך 45 דקות, 21 שירים, הנה רובם:



רוברט לא נח אף פעם על השמרים, הוא הוציא כל כך כך הרבה אלבומים בכל כך הרבה הרכבים, שממש אי אפשר לעקוב אחריו. הרבה מהאלבומים דרך אגב, הם שיתופי פעולה עם חברי עבר שונים של Guided By voices.

כאמור היום התכנסנו כדי לדבר על הלהקה שלו Circus devils,  האלבומים שיצאו עכשיו במקביל מאוד שונים, הראשון  My Mind Has Seen the White Trick, אמור להיות קצת גז'י, בגלל הנגנים שבו, בפועל הוא אלבום אינדי רוק חביב ולא מזיק. השיר היחידי שמצאתי ברשת מהאלבום הזה לא צנוע, כדי להמליץ עליו בבלוג העלתי שיר אחר מהאלבום:




האלבום השני When Machines Attack הרבה יותר רועש וקשה להאזנה, זה אמור להיות אלבום קונספט, שמביא שירים מסוף האנושות או משהו (מישהו אמר זיגי סטאר דאסט?) עם דמויות שונות בשירים שונים, ממה שהאזנתי בינתיים עוד לא הצלחתי ממש להבין.
בפועל זהו אלבום יותר ניסיוני, לא תמצאו בו שירי בית פזמון רגילים (זה בכל מקרה קשה שרב השירים פחות מ-2 דקות), מקסימום מנגינה שחוזרת על עצמה ורעשי רקע מפחידים.
למי שלא קצת קשה לו עם רעש, לא הייתי ממליץ לנסות, אבל מי שבקטע של רוק אלטרנטיבי יהנה!!
ה"שיר" הבא הוא על craftwork man:



שיסלחו לי הלהקה על העלאת השירים! המטרה היא לעודד מוסיקה, אם נהנתם אנא קנו את האלבומים!!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה